You are here: Prva stran MAXX ZNANJE Nordijska hoja
Opozorilo
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

Nordijska hoja

NOVO
Tečaj nordijske hoje z maxxFITom! Prijave sprejemamo v recepciji maxxFITa ali na že znani številki: 04 23 63 209!

Izkoristite ugodne cene tečaja z vrhunskimi palicami za nordijsko hojo - narejene so v Sloveniji.

Mesečni tečaj nordijske hoje (8 terminov) + palice.... LE 64,00 €
Mesečni tečaj nordijske hoje (8 terminov).........................36,90 €

Urnik tečaja nordijske hoje z maxxFITom

Hoja je osnovni način človekovega gibanja. Spremlja nas v vseh obdobjih življenja, tudi v pozni starosti. Kljub temu ali pa prav zato se mnogokrat niti ne zavedamo njenih pozitivnih lastnosti, ki nam jih lahko prinaša, in nismo pozorni na samo »izvajanje« hoje. Že vsakdanja hoja mora biti pravilna, česar se je seveda moč naučiti, da v njej uživamo. Hoja pa nam lahko predstavlja tudi vrsto športne aktivnosti, kjer krepimo srce in ožilje ob hitrejšem tempu.

Ravno iz »športne hoje« v povezavi z razvojem športnega smučanja pa se razvije nordijska hoja. Predvsem smučarji tekači se na zimsko obdobje začno pripravljati že v obdobju brez snega – t.i. suhi trening, v katerega vključujejo tudi palice – od tu pa izvira tudi ideja nordijske hoje.

 

 

      Zakaj se vedno pogosteje odločamo za nordijsko hojo kot obliko rekreacije?

  • Primerna za vsakogar, ki lahko hodi ne glede na starost ali telesno pripravljenost
  • Celovita, dostopna, varna, učinkovita, preprosta, družabna oblika telesne dejavnosti
  •  V gibanje je vključeno celo telo
  •  Povečuje  gibljivost celega telesa – hrbtenice
  •  Popravlja vzorec hoje, vodi k bolj pokončni drži
  •  Krepi srce, ožilje, dihala in povečuje moč 90 % mišic
  •  Porabimo 25 % več kalorij kot med običajno hojo (energetsko potratna oblika rekreacije)
  • Izboljša razpoloženje, splošno počutje
  •  Priporoča in uporablja se tudi pri rehabilitaciji bolnikov (srčne bolezni, sladkorna bolezen, revmatična obolenja, osteoporoza, …)

Ni vsaka hoja že nordijska

Od navadne hoje s palicami se precej razlikuje. Pri ‘tradicionalni’ (‘alpski’) hoji nam palici služita predvsem za razbremenitev sklepov; pri nordijski pa palici dodatno obremenita mišice, razbremenitev sklepov je le sekundarna vloga.

Osnovni namen nordijske hoje je povečati učinkovitost običajne hoje (hoje brez palic) (aktivne mišice, koordinacija, dolžina koraka, …) - vključenih je namreč kar 90 % vseh mišic v našem telesu.

Nordijska hoja je nenazadnje zelo dostopna oblika rekreacije, ki nam ob minimalnem vložku vrača veliko. Da se lotimo vadbe, potrebujemo samo primerno, udobno obutev, oblačila in seveda palici za nordijsko hojo.

Pravilna izbira palic za nordijsko hojo

Izbira ustreznih palic je nadvse pomembna, lastnosti dobrih pa so naslednje:

 
  • telo paliceje lahko, trdno, vendar prožno – upogljiv, vzdržljiv material; ublaži tresljaje in je prijazen za sklepe.
  •  ročaj palice je ergonomične oblike , jermenček dopušča normalno kroženje krvi, ker je dolžina jermenčka prilagodljiva in zaradi posebnega načina zapenjanja ni potreben močan prijem.
  •  konica palice se končuje pod kotom, za čim boljšo ugrezanje v podlago – vbod brez  “spodrsa”; je močna, jeklena konica z možnostjo kakovostnega  gumijastega nastavka (prav tako pod kotom in iz vzdržljivega materiala) za hojo po asfaltu.
  •  dolžino palice lahko določimo na več načinov. Najpreprostejši način je, da od naše višine odštejemo 50 cm in dobimo dolžino palice, ki je primerna za nas. Ali pa faktor 0,70 pomnožimo z našo telesno višino.

 Torej: palici v roke in v naravo! Vsak korak šteje.