You are here: Prva stran MAXX ZNANJE Kolesarjenje ali tek? Oboje prosim.
Opozorilo
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

E-pošta Natisni PDF

Kolesarjenje ali tek? Oboje prosim. 

Malo po zadnji plati, zopet na nogah, zdrs v levo, drug v desno in poide še zadnje upanje, da ne boste še ene zime hibernirali pred televizorjem.

Če ste končno zbrali pogum, je smiselno najti obliko vadbe, v kateri boste lahko vztrajali celo zimo in nadaljevali tudi kasneje, v topli naravi. Če ste navdušeni tekači ali kolesarji, boste s prebiranjem tega članka preglodali večino spodrsljivih zagat, ne pa tistih o vplivu kolesarjenja ali teka na telo. Brali boste namreč le o povezavi in pozitivnih medsebojnih učinkih treninga dveh športov, to sta kolesarjenje in tek, kot dolgotrajno vzdržljivostnih športov, na ravni rekreativnega udejstvovanja. Poudariti je treba, da če želite postati odličen tekač, je potrebno teči, za odličnega kolesarja pa kolesariti. Na žalost okoliščine niso vedno v prid našim željam ali ciljem.

Začeti ni preprosto, zato se je pametno lotiti problema s pomočjo usposobljenih trenerjev. Na tekaško sezono se je pozimi najbolje pripravljati v našem fitnes centru, kjer boste s treningi na kolesih dvignili nivo telesne pripravljenosti na stopnjo, na kateri boste kasneje gradili tekaško ali nadgrajevali kolesarsko.

Dolgotrajni kolesarski treningi vplivajo na povečanje vzdržljivosti v nekolesarskih športih oz. na izboljšanje aerobnega energijskega sistema. Izboljša se tudi VO2max (največja poraba kisika v eni minuti, v litrih na kilogram telesne teže), čeprav ima tek v osnovi večji vpliv na izboljšanje porabe kisika, zaradi drugačne biomehanike gibanja.

Tekmovalci kolesarjenje uporabljajo predvsem po tekmovalni sezoni, za regeneracijo in psiho-fizični počitek. Kar polovica treningov je lahko kolesarskih, vendar mora biti intenzivnost enakovredna tekaški, za vzdrževanje športne uspešnosti. Kolesarski treningi se izvajajo tudi v pripravljalnem delu tekmovalne sezone, kot preventiva oz. večja odpornost na poškodbe. Vključevanje drugih športov v izbrani šport med tekmovalnim obdobjem ima predvsem vlogo psihološkega počitka, ki pa rezultira v večji storilnosti oz. uspešnosti v izbranem športu. Torej boste s kolesarjenjem zmanjševali prenasičenost s tekom in hkrati ohranjali nivo pripravljenosti. Izboljšanje je možno pri strokovno zasnovanih treningih, običajno le za razvoj supermaksimalne hitrosti (kolesarjenje z največ obrati in nizko obremenitvijo, tek s klanca, tek z vetrom, ...). 

Eden izmed ključnih razlogov, da je kolesarjenje alternativa teku, je podobnost gibanja. S kolesarskimi treningi vplivamo na razvoj hitrih mišičnih vlaken, če je kadenca primerno visoka, ki omogočajo višjo hitrost teka.  

Po dolgem in počez smo popisali vezi med dvema enostavnima cikličnima športoma, ki eden brez drugega ne moreta in se odlično dopolnjujeta za izboljševanje tekmovalne uspešnosti v enem. Aplikacija izsledkov iz tekmovalnega športa na raven rekreativnega je razlog, da se še danes vpišete na organizirano obliko vadbe na kolesu maxxBIKE in jo kombinirate s tekom v tekaški skupini ŠC Maratonc. Povsod boste zaupali usposobljenim trenerjem, ki bodo pomagali uresničiti vaše športne sanje!

 

Reference:

Cycling Training improves sports performance

Endurance Cross-Training